اخبار

روز ملی سبع سبع

۷ جولای، مهمترین روز نمایشگاه بین المللی تجارت دارالسلام تانزانیا

در تاریخ ۷ جولای، که هفتمین روز از هفتمین ماه سال در تانزانیا میباشد به مناسبت “روز سرزمین” یا همچنین “روز جنبش ملی سبع سبع” جشن گرفته می‌شود که از رویدادهای مهم تاریخی این کشور به‌شمار می‌آید. روز سبع سبع به عنوان یادواره‌ای از آغاز جنبش مدنی در این کشور نمادی از تلاش‌های مردم تانگانیتا(که تانزانیا بعد از اتحاد با زنگبار نام گرفت) برای استقلال از استعمار بریتانیا و راه‌اندازی مسیر به سوی استقلال است.
روز سبع سبع به یاد رویدادی در تاریخ ۷ جولای ۱۹۵۴ می باشد. زمانی که دولت استعماری بریتانیا تصمیم به ممنوعیت جلسات عمومی و تجمعات سیاسی در تانزانیا گرفت. با این حال، جنبش مدنی تانزانیایی‌ها با نام “سبع سبع” در همین تاریخ اعتراضاتی را برگزار کرد که به اندازه‌ی کافی اهمیت داشت و مجبور به لغو این ممنوعیت شدند.

این رویداد “روز جنبش ملی سبع سبع” به‌عنوان یک نقطه عطف در تاریخ تانزانیا به‌عنوان راه‌اندازی جنبش مدنی و استقلال این کشور شناخته می‌شود.

روز سبع سبع همچنین به عنوان یک جشن از جنبه‌های فرهنگی و ملی تانزانیایی‌ها گرامی‌داشته می‌شود و نشان‌دهنده‌ی افتخار برای تلاش‌های مردم در راستای آزادی و استقلال از استعمار بریتانیا است.

به همین دلیل نمایشگاه بین المللی تجارت دارالسلام نیز به نام سبع سبع معروف می باشد.

همچنین تیم مرکز تجاری ایران در تانزانیا به نشانه اهمیت و احترام به ارزش های ملی و تاریخی مردم این کشور در رویداد این روز با حضور در نمایشگاه مشارکت نمودند.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *